lördag 17 september 2016

Som en lucia på en sommaräng


På min morgonpromenad runt kvarteren stötte jag på en gatuloppis som överraskade mig glatt med fina fynd. Stor var den inte, några bord på en innergård där det för det mesta såldes barnkläder och förra årets kökselektronik. Jag som är ett fan av filmer, alltså inte för nedladdning utan riktiga dvd-filmer, blev glad när jag för en tia kammade hem en dokumentär om andra världskriget och Hitler samt en av mina favoritfilmer Den bästa sommaren med Kjell Bergqvist. När jag var redo att bege mig iväg för att fortsätta promenaden hängde den där på sista klädställningen i raden av loppisbord. "80 kronor" utropade säljaren glatt, ingenting att diskutera. Promenaden blev kort för jag var så ivrig att komma hem och prova min nya klänning. Måste säga att jag känner mig lite som en lucia som tappat bort sina stjärngossar och hamnat mitt på en sommaräng. Hör sen, den har rejäla fickor! 

















Translation
On my morning walk around the neighborhoods I found a fleamarket that surprised me pleasantly with nice finds. It wasn't big, a few tables in a courtyard with mostly  children's clothing and kitchen electronics. I who am a fan of movies, not for download but real DVD movies, was happy when I found for 10 kr a documentary on World War II and Hitler, and one of my favorite swedish movies Den bästa sommaren.
When I was ready to continue the walk I found it. " 80 sek" exclaimed the seller happily, nothing to discuss. The walk was short because I was so eager to get home and try out my new dress. Must say I feel a bit like a Lucia who gotten lost and ended up in the middle of a summer meadow. And listen to this, it has pockets!

Caroline

1 kommentar: